BZP: Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegregowanymi) – powstającymi na terenie SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku
18.03.2025
2025/BZP 00151441/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY NR 3 W RYBNIKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegregowanymi) – powstającymi na terenie SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY NR 3 W RYBNIKU
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272780323
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Energetyków 46
1.4.2.) Miejscowość: Rybnik
1.4.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpital.rybnik.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.rybnik.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00151441
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-03-18
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00144085
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp:
3.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawca przez cały okres realizacji umowy musi posiadać aktualne:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby Wykonawcy, potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w tym w zakresie transportu kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia,
2) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Rybnika o którym mowa w art.9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie działalności i czynności Wykonawcy określonych w niniejszej umowie, w tym w załączniku nr 1.2 (Opis przedmiotu zamówienia) stosownie do kodów określonych w formularzu cenowym (w pełnym zakresie kodów),
3) zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów o którym mowa w art. 41 ust. 1, art. 232 ust. 1 w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia.
W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy powyższe dokumenty stracą ważność, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać nowe w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy.
3.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
- Zamawiający dla potwierdzenia spełnienia warunku wymaga wykazania się posiadaniem dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 400 000 zł związanej z przedmiotem zamówienia.
3.4 Zdolność techniczna lub zawodowa:
W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający określa dwa warunki udziału w postępowaniu, które Wykonawca musi spełnić łącznie, tj.:
1) posiadanie przez wykonawcę doświadczenia w realizacji określonych niżej usług.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest w trakcie wykonywania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, co najmniej dwóch usług świadczonych na rzecz dwóch różnych Zamawiających polegających na świadczeniu usług odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi o wartości co najmniej 300 000 zł brutto każda,
2) posiadanie odpowiednich środków transportu w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do transportu pojemników 10m3 będących własnością Zamawiającego na odpady komunalne (karta katalogowa posiadanych pojemników o pojemności 10m3, stanowi załącznik nr 1 do załącznika nr 1.2 do SWZ, tj. „Opis przedmiotu zamówienia”).
UWAGA! pojazdy wskazane przez Wykonawcę na spełnienie warunku udziału w postępowaniu muszą być tymi samymi pojazdami, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotowego zamówienia.
Zgodnie z art. 95 Ustawy – Zamawiający określa zgodnie z postanowieniami umowy, wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495). Są to czynności związane z wykonywaniem pracy pod kontrolą w określonych ramach czasowych i w sposób ciągły, tj. osoby zatrudnione przy odbiorze odpadów komunalnych oraz ich transporcie z nieruchomości Zamawiającego w Rybniku przy ul. Energetyków 46 do miejsca ich zagospodarowania.
Po zmianie:
3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp:
3.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawca przez cały okres realizacji umowy musi posiadać aktualne:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby Wykonawcy, potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w tym w zakresie transportu kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia,
2) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Rybnika o którym mowa w art.9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie działalności i czynności Wykonawcy określonych w niniejszej umowie, w tym w załączniku nr 1.2 (Opis przedmiotu zamówienia) stosownie do kodów określonych w formularzu cenowym (w pełnym zakresie kodów),
3) zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów o którym mowa w art. 41 ust. 1, art. 232 ust. 1 w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia za wyjątkiem odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) o kodzie 20 03 01 - w stosunku do których Wykonawca zobowiązany jest wskazać adres instalacji do której trafiać będą przedmiotowe odpady – w formularzu oferty (w załączniku nr 1 do SWZ pkt. 7).
W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy powyższe dokumenty stracą ważność, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać nowe w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy.
3.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
- Zamawiający dla potwierdzenia spełnienia warunku wymaga wykazania się posiadaniem dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 400 000 zł związanej z przedmiotem zamówienia.
3.4 Zdolność techniczna lub zawodowa:
W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający określa dwa warunki udziału w postępowaniu, które Wykonawca musi spełnić łącznie, tj.:
1) posiadanie przez wykonawcę doświadczenia w realizacji określonych niżej usług.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest w trakcie wykonywania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, co najmniej dwóch usług świadczonych na rzecz dwóch różnych Zamawiających polegających na świadczeniu usług odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi o wartości co najmniej 300 000 zł brutto każda,
2) posiadanie odpowiednich środków transportu w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do transportu pojemników 10m3 będących własnością Zamawiającego na odpady komunalne (karta katalogowa posiadanych pojemników o pojemności 10m3, stanowi załącznik nr 1 do załącznika nr 1.2 do SWZ, tj. „Opis przedmiotu zamówienia”).
UWAGA! pojazdy wskazane przez Wykonawcę na spełnienie warunku udziału w postępowaniu muszą być tymi samymi pojazdami, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotowego zamówienia.
Zgodnie z art. 95 Ustawy – Zamawiający określa zgodnie z postanowieniami umowy, wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495). Są to czynności związane z wykonywaniem pracy pod kontrolą w określonych ramach czasowych i w sposób ciągły, tj. osoby zatrudnione przy odbiorze odpadów komunalnych oraz ich transporcie z nieruchomości Zamawiającego w Rybniku przy ul. Energetyków 46 do miejsca ich zagospodarowania.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (składane na wezwanie Zamawiającego):
aktualne zezwolenia:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby Wykonawcy, potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w tym w zakresie transportu kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia,
2) Zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Rybnika o którym mowa w art.9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie działalności i czynności Wykonawcy określonych w umowie, w tym w niniejszym załączniku nr 1.2 (Opis przedmiotu zamówienia) stosownie do kodów określonych w formularzu cenowym (w pełnym zakresie kodów),
3) zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów o którym mowa w art. 41, art. 232 ust. 1 w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia.
W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy powyższe dokumenty stracą ważność, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać nowe w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy, zgodnie z treścią umowy.
Dokumenty muszą potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w punkcie VI.3.3.2 Specyfikacji warunków zamówienia.
- dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
Dokument musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w punkcie VI.3.3.3 Specyfikacji warunków zamówienia.
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub za¬wodowej, o którym mowa w punkcie VI. 3.3.4 pkt 1) specyfikacji warunków zamówienia.
Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do specyfikacji warunków zamówienia.
- wykaz środków transportu wykonawcy niezbędnych w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub za¬wodowej, o którym mowa w punkcie VI. 3.3.4 pkt 2) specyfikacji warunków zamówienia.
Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do specyfikacji warunków zamówienia.
Załączniki te podlegają uzupełnieniu w trybie art. 128 Ustawy.
Po zmianie:
Oświadczenia lub dok potw spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (składane na wezwanie Zamawiającego):
aktualne zezwolenia:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby Wykonawcy, potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w tym w zakresie transportu kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia,
2) Zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Rybnika o którym mowa w art.9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie działalności i czynności Wykonawcy określonych w umowie, w tym w niniejszym załączniku nr 1.2 (Opis przedmiotu zamówienia) stosownie do kodów określonych w formularzu cenowym (w pełnym zakresie kodów),
3) zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów o którym mowa w art. 41 ust. 1, art. 232 ust. 1 w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia za wyjątkiem odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) o kodzie 20 03 01 - w stosunku do których Wykonawca zobowiązany jest wskazać adres instalacji do której trafiać będą przedmiotowe odpady – w formularzu oferty (w załączniku nr 1 do SWZ pkt. 7).
W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy powyższe dokumenty stracą ważność, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać nowe w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy, zgodnie z treścią umowy. Dok muszą potwierdzać spełnienie warunku dot uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w punkcie VI.3.3.2 Specyfikacji warunków zamówienia.
- dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
Dokument musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w punkcie VI.3.3.3 Specyfikacji warunków zamówienia.
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub za¬wodowej, o którym mowa w punkcie VI. 3.3.4 pkt 1) specyfikacji warunków zamówienia.
Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do specyfikacji warunków zamówienia.
- wykaz środków transportu wykonawcy niezbędnych w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w punkcie VI. 3.3.4 pkt 2) swz.
Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do specyfikacji warunków zamówienia.
Zał te podlegają uzupełnieniu w trybie art. 128 Ustawy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-03-21 10:00
Po zmianie:
2025-03-26 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-03-21 10:30
Po zmianie:
2025-03-26 10:30